lördag 30 augusti 2008

Bloggstart!

Eftersom jag blivit utmanad av min kära kusin att svara på och lägga upp en lista tyckte jag att det var dags att starta en egen blogg... Jag vet inte hur ofta jag kommer att skriva här, eller om vad... vi får väl se vart det tar mig :-)

Här kommer listan från Lisens blogg:

1) Vad åt du till frukost?
Två mackor med ost och korv och en stor kopp te. Som vanligt alltså :-)

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
Det får nog vänta lite...

3) Vem fick du ditt senaste SMS ifrån?
Isse.

4) Vilken färg har din dator?
Aluminium typ...

5) När var du arg senast?
Eh... Det har inte hänt särskilt många gånger i mitt liv, jag minns inte när det kan ha varit senast.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Svårt... Får man säga alla gymnasieåren? Världens bästa klass.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
En klasskompis kommenterade mina lår i duschen efter gympan... det satt i länge.

8) Yoga eller löpning?
Yoga. Jag kan inte springa för då mördar mina knän mig...

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Det beror allt på dagsform.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Larson. Aftonbladet på nätet.

11) Favoritkaraktär i deckare?
Jag varken läser eller ser på deckare.

12) TV-program du aldrig missar?
Det är det som är problemet... jag missar dem alltid. Är inte kapabel att följa en TV-serie så jag köper dem i stället. Nu senast har jag sett nya Doctor Who, den är asbra!

13) Vem är du avundsjuk på?
Just nu är jag avundsjuk på Fritte som får vara i Kalmar och Ludde som sålunda får ha finbesök ;-) Skämt åsido, det ligger inte riktigt för mig att vara avundsjuk.

14) Din bästa revansch?
Kan inte minnas något speciellt...

15) Din bästa respektive sämsta chef?
Jag vill inte nämna några namn, men det var samma person.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer äta.
Om jag kan slippa så kronärtskockor, jordärtskockor och alger.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Mark Levengood.

18) Kaffe eller te?
Te. Litervis.

19) Skostorlek?
Har alltid trott att jag har 34-35 men de senaste åren har det mera lutat åt 33-34.

20) Hur ofta är du på IKEA?
Mer sällan än jag skulle önska. Det är ett riktigt höjdarnöje :-)

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Ungefär hälften av dem skulle gå till att bygga mitt drömhus, lite till skulle gå åt till möblemang, lite kläder, en resa, en bil.... resten skulle jag ge bort till vänner och välgörenhet.

Jag gör detta till en allmän utmaning - den som känner sig kallad kan svara på listan, men skriv i så fall en länk till den plats du har svarat på listan i kommentarerna.

Häj!

2 kommentarer:

Lillduff sa...

Lilla konstiga frun....

/mannen

Anonym sa...

Alltså.... Det var jag som tyckte hon var både liten och konstig......