torsdag 15 januari 2009

En annorlunda dag

Igår lyckades Micke med körkortsteorin, duktiga han, med 6 fel (man fick ha 13)! Go Micke! Idag följde jag med honom till Motala, där han skulle köra upp idag, för att passa på att prata med Kommunala Musikskolan om nästa veckas vikariat. När jag satt där på förmiddagen och pratade med receptionisten frågade hon lite fint om jag inte råkade spela elbas? Det gör jag ju faktiskt, mycket lite men i alla fall. Jag har spelat elbas i en musikskoleorkester en termin och spelat lite vid enstaka tillfällen annars också men det är säkert 15 år sedan sist. Det visade sig att elbasläraren var hemma med migrän, och hon undrade om inte jag kunde ta hans lektioner... Med tanke på att det är bättre för eleverna att få en lektion med en lärare som inte kan spela instrumentet än att inte få någon lektion alls tackade jag ja, så jag kom inte hem förrän vid 8-tiden i kväll, utmattande men jätteroligt! Jag tror jag lyckades lära eleverna en del i alla fall!

Men innan min baslärarekarriär började hann Micke med att klara uppkörningen, så nu har han sitt körkort! Eller i alla fall så får han troligtvis kortet i början på nästa vecka, men han får köra bil :-) Han sa att han hade försökt ringa sina föräldrar och låna bilen så att han kunde hämta mig när jag slutade jobba, men han fick tag i dem lite väl sent och de var lite ovilliga till att låta honom köra själv första gången när det inte bara var mörkt och halt utan dessutom stressigt. Och jag tog mig hem bra med bussen så det var inga problem. Men snart ska vi ut och äventyra på egen hand med bil, vi fick ett par biopresentkort i julklapp som vi tänkte åka in till Linköping och använda. Nu blev det ju lite mindre ledigt för mig än jag tänkt mig så vi får försöka hinna med det under helgen...

Gah, nu är klockan halv två och jag ska träna klockan 8 i morgon bitti hade jag tänkt. Får se hur det blir med det. Akupunktur klockan 9 i alla fall oavsett så jag borde sova... jag somnade direkt när jag la mig kl 11 men vaknade för en timme sedan och kunde inte somna om. Hoppas jag blir sömnig snart... :-(

Puss och kram och godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

ooo, grattis till micke!!!!!!! vad kul! kramar till er båda