måndag 19 januari 2009

Sådärja!

Nu har jag gjort min första dag som cellolärare den här rundan! Det är verkligen fantastiskt roligt, jag trivs jättebra med att undervisa. Skulle vara så kul om man fick jobba med det jämt... men jag har ju ingen utbildning, och de har redan lärare här - han jag vickar för alltså. Lite frustrerande är det att veta att de som inte klarar att lära sig ett helt stycke till nästa gång, utan bara en rad eller så, kanske aldrig får spela resten av stycket. Men så kan det ju vara.

Jag har varit duktig idag och ringt det jobbiga samtalet till min handläggare på arbetsförmedlingen och berättat att jag vill börja på måndag igen. Det skulle inte vara några problem sa han, så jag hoppas att min axel håller även för den typen av belastning. Cellon har gått ganska hyfsat, men det är ju ingen tyngd när man spelar liksom.

När jag hade ett par timmar ledigt mitt på dagen passade jag på att gå ut på "stan" (hmmm Motala är inte så stort) och fixa synundersökningen till lämpet. Det är mitt tredje... intressant, jag har alltså försökt att få körkort i åtta år - kanske inte så intensivt, men i alla fall. Jag har tagit säkert tre lektioner under den tiden... och det första lämpet skaffade jag för sådär 13-14 år sedan tror jag. Sedan köpte jag volymsprayen som kära kusin Bodil tipsade om i sin blogg igår. Hoppas jag får lika fint och fluffigt hår som hon :-) Dessutom gick jag och shoppade torra strumpor och skor eftersom mina skor läckte som såll... Jag vart riktigt nöjd, för under 400 kr fick jag synundersökning, två par strumpor, ett par skor och en flaska spray.

Nu ska jag se ett Star Trek till, sedan blir det sova. Rätt utpumpad nu kan jag säga... inte riktigt van vid att vara igång så här. Tack och hej!

Inga kommentarer: