tisdag 10 november 2009

Faster Hjördis!

Nu var det väääldigt länge sedan jag skrev! Men det största som hänt sedan sist var i förrgår, en timme och en kvart in på Fars dag blev min lillebror Ludde pappa! Så nu är jag lycklig faster till lilla Malte! Underbart. En liten sötnos på tre och tre kvarts kilo med massor av mörkt hår, och enligt den stolta farfadern pappa upp i dagen :-)

På nyårsafton gifter sig Johan och Åse, det ska bli jättekul! Jag ska vara värdinna, det känns kul men lite stressigt... Och sjunga och spela också, så jag har tagit en sånglektion och ska ta två till tänkte jag. Dessutom tänker jag gå ner 10 kg tills dess, jag har hunnit med tre av dem på tre veckor så förhoppningsvis går det...

Det är inte riktigt bara för bröllopet jag vill gå ner i vikt, jag har fått reda på att för att få göra IVF (provrörsbefruktning) måste man ha ett BMI under 30 och inte ha fyllt 38 år. Om det gäller alla försök (man brukar ju ha 1-3 gratis försök, olika i olika landsting) så känns det lite bråttom... Har sänkt BMI:t från 39.2 till 38.0 i alla fall de här veckorna. Ska till mottagningen i morgon och se vad de säger..

Inget jobb i sikte än, det är så otroligt få jobb som kommer ut och så otroligt många kompetenta människor som är arbetslösa så jag känner inte någon panik än även om det aldrig är roligt att gå utan jobb...

Nu ska jag dricka upp mitt te. Tjohej!

Inga kommentarer: