söndag 6 november 2011

Utmaning!

Jag har fått en utmaning av Syster Åse! Utmaningen består i att skriva sju saker ni troligtvis inte vet om mig. Det är svårt... Jag är inte så hemlighetsfull av mig! Men men, here goes!

1. När jag var liten ville jag bli slaktare. Ja, det var när jag var runt fyra och inte hade så stor koll på saker och ting. När jag var i tioårsåldern ville jag bli arkeolog, när jag var tolv ville jag bli scenograf och sedan ville jag bli cellolärare - det höll i sig väldigt länge. Jag har ju vickat som cellolärare då och då, så den drömmen har på sätt och vis gått i uppfyllelse!

2. Jag äter alltid upp det godaste på tallriken sist. Eller i godispåsen, för all del.

3. Jag äter å andra sidan alltid de kalla grönsakerna på middagstallriken först, för det har min mamma sagt att man ska göra.

4. För att fortsätta mattemat kan jag berätta att man inte ska blanda godis och mat. Det vet kanske de flesta som jag ätit mat tillsammans med om, men det kan inte understrykas nog. Banan på pizzan? Blä. Ananas och kasslar? Äckligt. Socker i pastasåsen? Oätligt. Så är det bara :-) Och blandas ska det göras så lite som möjligt på det andra sättet också - jag vill ha varje sak i en prydlig hög på tallriken så att jag kan äta bara ärterna om det är vad jag vill.

5. Jag har tagit lektioner i cello, fiol, kontrabas, saxofon, fagott, gamba, gitarr, piano och sång. Jag har gett lektioner i cello, fiol, kontrabas, elbas, klarinett, saxofon, trombon (fast då undervisade jag från cellon - det var för svårt), trumpet, euphonium, piano, kör och ensembler. Jag kan fuska lite på några instrument till.

6. Jag sög på tummen när jag var liten, så man kan fortfarande se en "midja" på min högra tumme. Dessutom brukade jag klappa med naglarna på näsan eller öronen, som skulle vara så kalla som möjligt. Är näsan eller öronen kalla så klappar jag fortfarande på dem på det sättet :-)

7. Jag vill egentligen färga mitt hår mossgrönt, men det vågar jag inte. Kanske när jag har fast jobb...

Sedär! Jag tror att de flesta vet det här om mig redan, men i alla fall... Jag har inga speciella att utmana mer än Lisen, så du får en utmaning i alla fall!

Nu ska jag gå och lägga mig, och hoppas jag inte har feber i morgon... det har jag haft de senaste fyra dagarna och jag har inte en möjlighet att stanna hemma från jobbet (eller jobben) i morgon.
Gonatt!

1 kommentar:

Unknown sa...

Bra liste! :)
Jeg sugde også leeeenge på tommen.