fredag 26 augusti 2011

IKEA-shopping, kläder och träning

Igår ar det löning... förra månaden hade vi i stort sett inga pengar, och nu trillade det in massor. Vi hade redan bestämt att vi skulle få vara riktigt dumma den här månaden, så vi lånade en bil och åkte först till Mjölby för att köpa kläder (med mina knappt -10 kg och Mickes -22 sedan februari sitter inte kläderna riktigt som de ska, så det var behövligt) och sedan vidare till Linköping och IKEA. Tyvärr fick vi inte plats med det vi ville köpa i bilen, det var en fåtölj och en schäslong som vi tänkte ersätta de fyra fåtöljer vi har med men det var alldeles för stora paket. Vi köpte en fotpall med förvaring där vi tänkte peta i vårt Wii i alla fall, och i morgon ska vi tillbaka med en hyrd kärra för att hämta resten. Vi köpte en ny micro också, den vi hade började plötsligt slå gnistor när man värmde mat så det kändes som att det var dags att byta. Idag har vi städat upp ordentligt i vardagsrummet, satt upp tavlorna som vi haft stående på golvet sen vi flyttade in för tre år sedan och skruvat ihop fotpallen. Det ska bli roligt och se när det blir färdigt!

Efter jobbet träffade jag Carina som är PT på Korpen, vi körde en timme med mycket boxövningar. Superkul! Hoppas det hjälper... jag har bokat in åtta tillfällen de närmaste fyra veckorna, så att jag verkligen kommer iväg till gymmet som jag ska. Nästa vecka vill jag prova step+EFIT på måndag och pump på torsdag, så om planen går i lås blir det fyra pass då. Dessutom ska vi försöka fortsätta morgonpromenaderna, den här veckan blev det bara tre gånger (vi tänker gå Tycklingerundan innan Micke ska till jobbet varje dag under veckorna) men det är bara nya friska tag som gäller. Vågen verkar röra sig åt fel håll, men det är inte egentligen vägdag förrän på söndag så jag ignorerar det så länge.

Nu ska jag läsa lite, trött som jag är känns det som den bästa idén.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vardagsrummet ble bare så fint!!! Og stolen var jo kjempegod å sitte i! Gratulerer med oppshining!
Klem

Unknown sa...

På bloggen min finner du en utfordring til deg, det hadde värt kul om du ville ta den! :)