måndag 22 augusti 2011

Rivstart!

Jag tänkte inte göra det här till en viktblogg, men nu känns det lite lockande... klockan är inte ens halv elva, dag ett av rivstarten, och jag har gjort två facebookuppdateringar och bestämt mig för att låta bli att göra fler :-) Så det kanske är klokt att skriva av mig lite här i stället!

Min startvikt (igår morse) var 84,2 kg och mitt mål är att på 8 veckor gå ner till 78,6 kg. Då har jag gått ner totalt 15 kg sedan vi vägde in oss för 6 månader sedan när vi började på flyt inför Mickes operation, så det känns som ett bra mål. Idag gick vi upp kl. 6 och gick/joggade (väldigt lite jogging kan jag säga...) Tycklingerundan. Jag ska göra om den i eftermiddag/kväll med Åsa, så idag skippar jag all annan träning. Kanske blir en vända på gymmet i morgon kväll, vi får se.

Jag känner mig peppad i alla fall! Och det är väl det viktiga :-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

You can do it!!!
Du er så flink Hjördis!

Lillduff sa...

Tack Åse! Du får hänga på och träna :-)