tisdag 25 november 2008

Cellolagning!

Om en stund kommer min svärfar förbi och hämtar upp mig och cellon, så ska vi åka till musikskolan i Motala och lämna in den. En av fiollärarna där lagar instrument och kan tänka sig att ta sig an min stackars cello och stråke! Så snart kan jag äntligen spela på min älskade cello igen...

Nu har jag köpt en grön tunika. Den blev ganska skrikigt limegrön men det blir nog bra.... Önskar jag hade ett snyggt halsband också så skulle allt bli perfekt. Jag försökte hitta en bra frisérsalong igår också, men av någon underlig anledning är de stängda i Vadstena på måndagar. Allihop. Konstigt ställe det här. Så det blir ett nytt försök idag när jag kommit hem från Motala.

Jag matregistrerade fyra dagar förra veckan till må-bra-gruppen jag är med i. Det visade sig att jag dricker ungefär 2 liter te varje dag. Jag skämdes jättemycket när jag berättade det, men hon som håller i gruppen trodde det inte var farligt, hon tyckte te var bra och nyttigt. O.o Jag har nu försökt att äta fem gånger om dagen i tre veckor, och de första två gick jag ner 1/2 kg i veckan, förra veckan gick jag ner 3 hekto. Det tycker jag är rätt ok med tanke på att jag knappt konditionstränat alls... Simmat en gång, dansmatta fyra gånger och gym en gång på tre veckor är inte särkilt mycket... också sjukgymnastiken varje dag hälften av tiden ungefär.

Nu måste jag gå, svärfar är här! Häj!

Inga kommentarer: