lördag 20 december 2008

Julefrid

Ensam i morgontimman så här några dagar före jul... Jag har sovit så dåligt i natt, och när jag inte kunde somna om på rimlig tid nu på morgonkvisten tänkte jag att det är lika bra att gå upp. Annars kommer jag väl att sova till kl 14 idag också.... Det har blivit lite mycket sova den senaste veckan. Å andra sidan har jag varit supersjuk, så då kanske det är ok att sova 10 timmar per natt och 5 timmar per dag. Men nu är jag friskare - det vill säga, hade jag inte varit så dålig tidigare i veckan och framför allt förra helgen hade jag sagt att jag är supersjuk. I förhållande till hur jag mådde då är jag i stort sett frisk.

Att jag varit sjuk gör att jag inte hunnit med någonting som jag tänkte göra inför jul. Så nu blir det till att lägga på en extra växel. Jag vill hinna baka lite kakor, sätta en ny pepparkaksdeg, baka bröd och fler nötskorpor (ooops... de tog visst slut...). Dessutom ska jag plocka undan alla saker som ligger där de inte ska, så Micke kan dammsuga. Han får diska också - både diska och dammsuga gör för ont i min axel. Sedan ska vi handla julklappar till varandra och några till kompisar också, vi har ungefär hälften av kompisklapparna klart. Vi har dessutom bestämt att vi i vårt eget julfirande vill att allt jobbigt ska vara klart till den 23:e så att man kan få ta det lite lugnt då - kanske julpynta lite, fixa med skinka och köttbullar eller så, men inget stressigt. Julefrid helt enkelt.

Nu ska jag tänka ut vad jag ska köpa till min guddotters föräldrar. Måste ju hinna hälsa på dem också... Guddottern köpte jag en present till för länge sedan, jag kände mig otroligt förutseende men sedan hände det inte så mycket mer på julklappsfronten.

Nu ska jag dricka te!

2 kommentarer:

Anonym sa...

stoooor julkram på dig!!!! o på micke. kom på att jag nog inte sagt nåt om bingolottot...-you rock!!!! =)

Lillduff sa...

Tack sötnos! Önskar jag kunde komma och träffa lite släkt på jul, saknar dig! Kram!