tisdag 23 december 2008

Sovdags...

Nu är det snart jul! Jag älskar verkligen julen, men jag har varit lite orolig inför den här första julen jag och min man firar själva utan att hatta runt till föräldrar åtminstone de närmaste dagarna runt julafton (plus själva julafton då). Vi kommer att äta julgröt hos min svägerska och hennes man på kvällen, men det är kanske en kvarts promenad dit så det är inte direkt långt.

Som sagt, lite orolig har jag varit över att den där sköna julkänslan inte kommer att infinna sig när det inte blir ett så stort projekt, men nu känns det verkligen jättebra. Idag har vi varit och handlat julklappar och i morgon ska det städas upp det sista, julpyntas och lagas lite julmat. Det känns som att läget är under kontroll och att vi kommer att ha god tid på oss, det är jätteskönt. Det har blivit mer att göra såhär det sista än vi hade velat, eftersom vi varit så sjuka, men vi kommer nog ändå kunna sätta oss ner och fika i morgon kväll utan att det hänger en massa ogjort över oss. Vi har sagt om julafton att vi vill att den ska vara lugn och skön, utan en massa krav och med fokus på att vara med varandra. Det känns jättebra!

Nu ska jag sova så jag orkar med hela dagen före dopparedan! Häj!

Inga kommentarer: