onsdag 3 december 2008

Jomenvisst!

"Ska du inte färga ögonbrynen också? När du färgar håret och allt, så att det går ihop bättre?"
"Hmmm...."
"Ja, det ska ju inte vara så intensivt som håret. Det kommer att bli jättefint!"

Efter att ha funderat i några minuter: "Ok, det blir nog bra!"

Efter att ha kommit tillbaka från hårtvätt till spegeln insåg jag att hon har färgat mina ögonbryn SVARTA. Håret är kopparrött. På söndag behöver jag vara assnygg... hur fixar jag det? Jag har stått och gnott med tvål och nagellacksborttagning hur många gånger som helst. Fortfarande svart. Gah!

Men jag har hittat den perfekta grönrandiga blusen, så det känns bra. Dessutom har jag införskaffat lite Lush-lyx... Att krypa ner i ett badkar med massa skum som dessutom doftar blommor och sött och godis och sånt känns sådär lagom härligt dekadent... Väl värt pengarna. Jag ska testa en tvål med kanel och cayennepeppar också... Det blir nog en bra jultvål :-)

Skulle satt en pepparkaksdeg idag också, det går sådär. Sedan ska jag fundera över om jag kan göra något Mortal Instruments-relaterat i pepparkaka... Cassie har utannonserat ARC-tävlingen för City of Glass, det skulle vara jättekul att få läsa den månader innan den kommer ut på riktigt... så jag ska försöka tänka till.

Puss och kram och ät mycket pepparkakor!


1 kommentar:

Anonym sa...

hej goding!! vad tokigt det blev med ögonbrynen..!=(
jag har utmanat dig på min blogg, o du har lust kan du ju anta den...
miss ya! kram