lördag 20 september 2008

Hmmm

Jag tänkte skriva ett inlägg om Mark Levengood och Vem ska trösta Knyttet. Det blev inget bra, så det får vara.

Jag har fått avslag på min ansökan om dispens att börja tio minuter sent på min utbildning. Det skäl de (=Arbetsförmedlingen) anger är att man ska vara beredd att flytta på sig, och att jag faktiskt kan åka en halvtimme senare om jag går i Motala i stället. Det är liksom inte det som är poängen, jag måste fortfarande vänta - utomhus - i 50 minuter (i stället för en timme som det är i Mjölby) mellan att bussen kommer fram och någon kommer och låser upp. Inhumant, irrationellt och väldigt fyrkantigt tycker jag. Det är som att man bara ska stå med mössan i handen och vara tacksam hela tiden och därför inte har några som helst mänskliga rättigheter. "Det är så på vanliga arbetsplatser" säger de. My foot. Om bussarna passar så dåligt, och man kan arbeta på egen hand som man kan på utbildningen, brukar man på de allra flesta ställen få börja senare. Om man inte kan det brukar man i alla fall ha tillgång till nyckel så att man inte behöver stå ute och frysa arslet av sig. Så det så.

Och ikväll har vi sett en film som var så dålig att vi inte orkade se mer än en halvtimme, och jag minns inte ens vad den hette. Keanu Reeves spelar hårdkokt polis, och de ägnar första halvtimmen åt att - med hjälp av grova svordomar hela tiden, drickande av små vodkaflaskor i bilen och våldsam skoningslöshet mot den som inte håller med honom - berätta att det här är en riktig hårding. Helt ointressant, helt utan motivation för någon och man får inte ens en känsla av vad det egentligen handlar om, förutom honom. Värdelöst.

Mark Levengood borde verkligen läsa in Vem ska trösta Knyttet.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilka miffon...=/
o för övrigt håller jag med om levengood/vem kan trösta knyttet - tummen upp för det! kramar