måndag 8 september 2008

Måndag...

Idag fick jag skjuts av en av mina lärare till skolan så jag inte behövde komma försent. Jättelyxigt! Tyvärr börjar hon bara tidigt varannan vecka, men jag kan åka med henne hela de veckorna i alla fall.

Jag har fräst till yttermåtten på ett tjugotal bitar som jag ska använda för att göra mitt alldeles egna borrstativ, och idag när jag skulle fräsa till ändarna på de två sista bitarna fick jag plötsligt en spak i handen... Skitsurt, ingen av lärarna kunde fixa till det och det är en del bök för att komma igång på en ny maskin så om jag skulle byta till en annan fräs skulle det ta en massa extra tid. Jag satte mig och läste teori i stället...

Det bidde inget Skänninge i helgen... det ösregnade på lördagen när vi gick upp, så vi var inte så sugna på att åka dit. Kalle och Arvid kom på besök i stället, det var väldigt trevligt. Fast när Micke öppnade dörren när de ringde på blev Arvid så rädd för honom att han började gråta. Det tog säkert en halvtimme innan han kunde titta på Micke utan att blänga på honom. Sedan gick det mycket bättre, men enligt rykte började han gråta idag igen när de kom på besök... fast det gick över fortare den här gången. :-) 

Nej nu ska jag gå och äta omelett och se ett Bones.

Inga kommentarer: